lördag 6 oktober 2012

Handboll forever

Hej på er,
Ulf Malmqvist här.
48-årig handbollspensionär gift med Marie och pappa till handbollsspelarna Emmy och Anna.

Jag har under senaste tiden med stort intresse följt bloggar som startats upp av familjemedlemmar och nära släktingar. Bloggar som alla har haft olika syften och mycket varierande innehåll. De har dock haft en sak gemensamt, de har varit fyllda med intressanta inlägg som många gånger skapat diskussioner och skratt hemma hos familjen Malmqvist. Den senaste bloggen som vi följer på hemmaplan är den som Emmy, vår dotter, startade för några veckor sedan.  Det är också denna som gjort att jag själv fått blodad tand att starta upp min egen blogg, vilket jag nu också gjort.

Min blogg hade jag tänkt enbart skulle handla om mitt stora intresse, idrott. Ett intresse som jag troligtvis delar med ca 90% av svenska folket. Det kommer att bli en blogg om både erfarenheter och händelser från min aktiva karriär som handbollsspelare och därefter som ledare, men även om aktuella händelser som sker inom idrotten. Även om handbollen är den idrott som mycket kommer att baseras kring, kommer ämnena att vara så allmängiltiga att de kan appliceras på vilken idrott som helst.

Min förhoppning är att denna blogg också ska fyllas med inlägg som kommer att kännas aktuella och intressanta för de av er som väljer att ta del av dem. De kommer dock att präglas av mina egna funderingar, intryck och erfarenheter, ett innehåll som ni säkert inte alltid kommer att samtycka till och gilla. Oavsett era synpunkter så skulle jag bli fantastiskt glad om ni ville vara med och aktivt delge era egna tankar om de ämnen som kommer att presenteras. Detta görs enklast i slutet av mina inlägg.

Här kommer ett axplock av ämnen som jag kommer att presentera

  1. Att bygga ett lag, så mycket mer än ett gäng talanger
  2. Känslor i idrotten, skratt och tårar 
  3. Det viktigaste är inte att delta, det är att vinna
  4. Föredömen, 
  5. Sikta mot stjärnorna
  6. Lagsammanhållning, så mycket mer än att vara kompisar
  7. Målbilder
  8. Ungdomsidrott, turneringsliv
  9. Hängivenhet - THIS IS ANFIELD
  10. Känslan av att vara oslagbar
  11. Laget i mitt hjärta
Hoppas det känns lockande, imon kör vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar